Home » D:News » Este mai rapid să staţionezi sau să urci pe scările rulante? Răspunsul găsit de cercetători după şase luni de studii

Este mai rapid să staţionezi sau să urci pe scările rulante? Răspunsul găsit de cercetători după şase luni de studii

Este mai rapid să staţionezi sau să urci pe scările rulante? Răspunsul găsit de cercetători după şase luni de studii
Publicat: 13.03.2017
În mod surprinzător, rezultatele unui studiu obţinute la cererea Freedom of Information au arătat că, în unele cazuri, este mai bine şi mai eficient să staţionezi pe scările rulante decât să urci, informează jurnaliştii de la Business Insider.

Staţionare pe dreapta sau pe stânga? La metroul londonez regulile sunt foarte clare: se stă pe partea dreaptă şi se urcă pe stânga. Acest lucru înseamnă că oamenii care sunt pregătiţi să urce se pot deplasa mai repede între staţii, dar înseamnă şi că, în perioadele de maximă aglomeraţie, sunt cozi mari la urcarea pe partea dreaptă pentru staţionare, ceea ce înseamnă că porţiunea stângă rămâne prea puţin folosită. Cu alte cuvinte, este ineficient, scrie Gândul

Cercetătorii au vrut să afle dacă ar fi mai eficient ca oamenilor să li se spună să stea pe ambele părţi ale scărilor rulante şi dacă acest lucru ar putea avea ca rezultat deplasarea mai rapidă între staţii. Într-un proces de şase luni, aceştia i-au instruit pe participanţii la studiu să facă exact acest lucru: să stea. 

 
Desigur, într-o lume ideală, cel mai eficient ar fi ca oamenii să circule pe ambele sensuri tot timpul. Dar acest lucru, evident, nu se va întâmpla, pentru că unii au probleme de acces, însemnând că nu pot să urce scările, în vreme ce alţii pur şi simplu aleg să staţioneze. 
 
Rezultatul: este mult mai bine să staţionezi (în perioadele de maximă aglomeraţie). Potrivit Gizmodo, concluziile au revelat că atunci când staţiile sunt aglomerate, mai mulţi oameni au reuşit să urce într-o unitate dată de timp atunci când toată lumea a staţionat. Pe scările în care s-a aplicat această metodă au circulat 151 de pasageri pe minut, în vreme ce acolo unde oamenilor le-a fost permisă şi deplasarea au ajuns pe partea cealaltă 115 pe minut. „Acest lucru indică faptul că, în perioadele foarte aglomerate, ar fi mult mai bine ca toţi călătorii să stea, pe ambele părţi ale scărilor”, au precizat realizatorii studiului. 
 
Totuşi, atunci când staţiile sunt mai puţin aglomerate, diferenţa nu este atât de mare, rezultatele arătând că pentru până la 100 de pasageri pe minut corelaţia între proporţia celor care urcă şi numărul celor care staţionează nu este semnificativă. În fapt, în perioadele de linişte, staţionarea pe ambele părţi ar putea duce chiar la scăderea eficienţei, pentru că nimeni nu aşteaptă urcarea, iar cei care vor să se deplaseze mai repede sunt blocaţi. 
 
 

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Un fizician susține că un alt univers ar fi existat înainte de Big Bang
Un fizician susține că un alt univers ar fi existat înainte de Big Bang
Quincy Jones, omul care știut să facă totul mai bine decât oricine altcineva din divertisment. Producătorul lui Michael Jackson și al lui Frank Sinatra
Quincy Jones, omul care știut să facă totul mai bine decât oricine altcineva din divertisment. Producătorul lui Michael ...
Consumul de alcool la animale ar fi mai frecvent decât s-a crezut până acum
Consumul de alcool la animale ar fi mai frecvent decât s-a crezut până acum
Sarcina poate trezi virusuri străvechi din ADN
Sarcina poate trezi virusuri străvechi din ADN
Știai că gustul mâncării depinde de cum este tăiată?
Știai că gustul mâncării depinde de cum este tăiată?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre arta modernă și arta contemporană?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre arta modernă și arta contemporană?
Astronomii au descoperit una dintre stelele cu cea mai rapidă rotație din Univers
Astronomii au descoperit una dintre stelele cu cea mai rapidă rotație din Univers
Lemnul de santal, apreciat de întreaga lume pentru aromă, în pericol
Lemnul de santal, apreciat de întreaga lume pentru aromă, în pericol
Sex protejat pentru pescăruși? Orașul care vrea să le administreze păsărilor pilula contraceptivă
Sex protejat pentru pescăruși? Orașul care vrea să le administreze păsărilor pilula contraceptivă
O boală cauzată de implanturile mamare a devenit tot mai răspândită
O boală cauzată de implanturile mamare a devenit tot mai răspândită
Lucreţiu Pătrăşcanu, comunistul care nu semăna deloc cu „parveniţii” din PCR
Lucreţiu Pătrăşcanu, comunistul care nu semăna deloc cu „parveniţii” din PCR
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină
Maghiarii vin să muncească în România, care nu mai este o ţară ieftină
Cel mai puternic bombardier strategic al Statelor Unite a participat la un exercițiu aerian comun în peninsula coreeană
Cel mai puternic bombardier strategic al Statelor Unite a participat la un exercițiu aerian comun în peninsula coreeană
Regele și regina Spaniei, întâmpinați de protestatari furioși în regiunea Valencia, afectată de inundații
Regele și regina Spaniei, întâmpinați de protestatari furioși în regiunea Valencia, afectată de inundații
Economiile pentru bătrâneţe de la 8 milioane de români finanțează proiectul Neptun Deep din Marea Neagră
Economiile pentru bătrâneţe de la 8 milioane de români finanțează proiectul Neptun Deep din Marea Neagră
Miranda, luna lui Uranus, ar putea avea un ocean sub suprafața sa, indică un studiu
Miranda, luna lui Uranus, ar putea avea un ocean sub suprafața sa, indică un studiu
Campioana Gretel Bergmann, refuzată de Hitler la Jocurile Olimpice din 1936 de la Berlin
Campioana Gretel Bergmann, refuzată de Hitler la Jocurile Olimpice din 1936 de la Berlin
Creierul uman înțelege propozițiile scrise mai repede decât credeam, relevă un studiu
Creierul uman înțelege propozițiile scrise mai repede decât credeam, relevă un studiu